Ізраїльські вчені навчилися перепрограмувати стволові клітини

Ембріональні стовбурові клітини мають потенціал для лікування багатьох медичних проблем. Їх можна використовувати лікування аутоімунних захворювань, відновлення пошкоджених тканин, навіть трансплантації органів.

У чому складність отримання стовбурових клітин?

Але отримання клітин у ембріона утруднено через відсутність великих запасів та етичних проблем.

Ось чому відкриття можливості створення стовбурових клітин з дорослих клітин шкіри (плюрипотентних клітин) було відзначено Нобелівською премією в 2012 році.

Вчені виділяють один білок з клітин дорослого організму, який припинив свій фізичний ріст, і перетворюють його в стовбурові клітини. Але процес отримання стовбурових клітин залишається повільним і неефективним, і в результаті вони ще не готові для медичних цілей.

Дослідження ізраїльських вчених виявило нові властивості специфічного білка, гальмуючого дію стовбурових клітин.

Було виявлено, що існує «гальмо», що затримує розвиток стовбурових клітин - це білок MBD3. Ізраїльські вчені з інституту Вейцмана показали, що видалення MBD3 з дорослої клітини може прискорити розподіл стовбурових клітин на кілька порядків. Вчені показали, що прибираючи це гальмо, можна синхронізувати процес і підвищити його ефективність з 1% або менше сьогодні до 100%.

Нові знання про стовбурові клітини на благо здоров'я

Вчені говорять, що їх результати будуть сприяти полегшенню виробництва стовбурових клітин для медичних цілей, а також просуванню нашого розуміння таємничого процесу, при якому дорослі клітини можуть повернутися у вихідне зародковий стан.