Залежність імунної системи від навколишнього середовища

Дослідження вчених із США показало, що навколишнє середовище впливає на стан імунної системи більшою мірою, ніж спадковість, особливо в літньому віці. Результати проведеної роботи опубліковані в журналі Cell.

Перевірка дослідження на близнюках

До такого висновку вчені з Стенфордського університету дійшли, ґрунтуючись на порівняльному аналізі моно- і дизиготних близнюків. Перші з них мають ідентичний генотип, а другий - приблизно 50 відсотків однакових генів.

У своєму дослідженні вони вивчили 78 пар монозиготних близнюків і 27 пар дизиготних близнюків. Вчені провели біохімічний аналіз їхньої крові для визначення стану імунної системи (аналіз включав в себе близько 200 показників).

Важлива роль факторів середовища в змозі їх здоров'я

Результати дослідження показали, що три чверті біохімічних показників крові були пов'язані з неспадковими факторами, такими як контакти зі збудниками інфекцій та токсинами, вакцинації, харчування та гігієна порожнини рота. І чим старше були учасники дослідження, тим більш вираженим була роль факторів середовища в змозі їх здоров'я.

Це обумовлено пластичністю імунітету: вплив всього однієї вірусної або бактеріальної інфекції здатне сильно вплинути на стан імунної системи організму. Якщо імунна система працює нормально, то вона швидко адаптується до появи патогенів та умов зовнішнього середовища. Так як процес адаптації відбувається постійно протягом всього життя людини, екологічні фактори впливають на стан здоров'я більшою мірою, ніж спадковість.