Дієта з високим вмістом жирів уповільнює процеси старіння головного мозку

У Копенгагенському університеті експертна група виявила, що процеси старіння головного мозку, в результаті яких спостерігаються при хворобі Паркінсона іліАльцгеймера, можна сповільнити за допомогою дієти з високим вмістом жіров.Поврежденіе ДНК відбувається в організмі постійно і клітини мають здатність відновлювати їх, такий процес називають репарацією.

Але з віком репарація ДНК порушується.

Спадковий роцесс нанізму

Також при синдромі Кокейна або старечому нанізмі (природженому спадковому захворюванні, при якому система репарація порушена) діти раніше терміну старіють і вмирають (приблизно років в 10-12).

Протягом експерименту

Досліджуючи цей процес, вчені створили гризунів зі старечим нанізм. У ході експерименту був відзначений позитивний ефект у групі мишей, яку годували насиченими жирними кислотами з масла кокоса. Подібна дієта сповільнювала в організмі у гризунів процеси, які провокують раннє старіння, порушення слуху, зору, зниження ваги.

Чому сповільнюється старіння головного мозку?

Головний мозок потребує енергії, яку він отримує з цукру або кетонів. Кетони відносяться до ряду органічних сполук, і потрібні організму в якості запасних джерел енергії. Освіта кетонів відбувається при розщепленні жирів, що надходять з їжею. Як вважають фахівці, саме це сприяє уповільненню процесів старіння в головному мозку.
Крім цього, в іншому дослідженні британських учених було встановлено, що процеси старіння організму можна призупинити.
У своїй роботі дослідники випробували дію молекули NMN на організмі лабораторних гризунів. За припущеннями фахівців подібна терапія повинна була активувати гени молодості, при цьому гени старіння повинні були залишитися неактивними, і як виявилося в результаті, їхні очікування підтвердилися.

Відкриття генів, що запускають процес старіння

Керівником наукового проекту став Девід Сінклер, який зазначив, що його група є першою, хто зміг виявити гени, які відповідають за процеси старіння і омолодження організму. Молекула NMN, введена гризунам повинна була повністю «вимкнути» гени, які запускають процес старіння, при цьому активувати гени омолодження.
Британцям вдалося відкрити гени, які контролюють процеси боротьби людського тіла зі старінням і при правильному підході, ці гени можна змусити працювати, вважають експерти. Активація одних генів і відключення інших дозволить домогтися досить сильного омолоджуючого ефекту, не виключено, що процеси старіння людини можуть обернутися в протилежну сторону, принаймні, подібний ефект був зафіксований у гризунів.

Можливо омолодження у людей?

У ході дослідження фахівці вводили піддослідній групі гризунів ін'єкції нового препарату з молекулою NMN. У результаті вчені відзначили, що процеси старіння в мишей стали сповільнюватися. Після ін'єкції білка у гризунів почалося різке уповільнення процесів старіння в організмі і глава проекту переконаний, що подібний ефект можна спостерігати і в людини.