Генетичні захворювання і схильність до раку - результат генної випадковості

Генетичні захворювання і схильність до раку - результат генної випадковості. Ризик розвитку генетичних захворювань визначається випадковою вибіркою копії гена, яка успадковується від матері або батька, встановили вчені. Результати новітнього дослідження були опубліковані в журналі Science.

Команда фахівців з Каролінського інституту в Швеції та Інституту дослідження раку Людвіга у Великобританії з'ясувала, чому деякі люди хворіють на рак, навіть якщо вони мають копію гена здорових родичів. Відомо, що існує дві копії кожного гена в організмі людини - один, який успадковується від матері і один від батька. Попередні дослідження свідчили, що обидві копії гена використовуються однаково, проте нове дослідження продемонструвало протилежне.

У ході роботи фахівці розробили методику, яка дозволяла провести аналіз роботи генів в окремих клітках. "До цього методи вивчення активності генів грунтувалися на аналізі від сотень до тисяч клітин одночасно.

Цей аналіз показував, яка частина генетичних копій генів-алелів (різні форми одного і того ж гена, розташовані в однакових ділянках) від батька і матері взаємодіяла між собою" , - коментує доктор Рікард Сандберг (Rickard Sandberg), провідний автор роботи. Новий метод дозволяє вивчати активність гена в окремо взятих клітинах.

Як виявилося, копія гена активується в кожній клітині абсолютно випадковим чином. Більш того, активація певного гена може змінюватися з плином часу. Автори підкреслюють, що отримані результати допоможуть пояснити, чому ідентичні близнюки, які мають майже однаковий набір генів, можуть мати різні фізичні характеристики. Крім того, процес випадкової активації копій гена може допомогти пролити світло на визначення активності захворювань.

Читайте інші новини а також пройдіть тест онлайн діагностики на сайті emed.org.ua